Vauriokorjauksen Synergia-palvelu

HL Group tarjoaa vauriokorjaamoille (korikorjaus ja maalaus) Synergia-palvelua, jonka avulla alan yritykset pystyvät parantamaan kannattavuutta ja keskittymään omaa ydinliiketoimintaansa kasvattavaan toimintaan.

Näin hyödyt Synergia-palvelusta vauriokorjausalalla

Vauriokorjauksessa työveloituksen osuus liikevaihdosta on merkittävä (75–85 %). HL Groupin palvelukokonaisuuden avulla korjaamon läpimeno kasvaa ja veloitettavien töiden määrä lisääntyy sekä kustannukset laskevat. Oikeilla tuotteilla ja työmenetelmillä syntyy laatujälkeä heti ensimmäisellä työkerralla jolloin uusintatöiden määrä vähenee.

Synergia-palvelu muodostuu seuraavista tekijöistä, joita yhdistelemällä muodostetaan yrityksen toimintaa parhaalla mahdollisella tavalla palveleva kokonaisuus.

Tarvekartoitus

Tarvekartoituksessa perehdytään yrityksen toimintaan ja kehitystarpeisiin. Sen pohjalta tarjotaan toimintaan parhaiten soveltuva tuotevalikoima, käytettävät laitteet sekä ohjataan käyttämään parhaita työmenetelmiä, joilla läpimeno kasvaa. HL Groupin tuotevalikoimasta löytyy kattava tarjonta vauriokorjaamon tarvitsemia tuotteita sekä vaihtoehtoisia tuotemerkkejä. Uudelle yritykselle pystytään tarjoamaan kokonaisratkaisu avaimet käteen -periaatteella.

Käyttökoulutus ja tekninen tuki

Tuotteille tarjotaan käyttökoulutus paikan päällä korjaamon omissa tiloissa. Näin varmistetaan oikeat työtavat valittuihin tuotteisiin. Osaamista ylläpidetään ja kehitetään koulutuskalenterin mukaisilla koulutuksilla, jotka toteutetaan joko HL Groupin koulutusmaalaamossa tai paikan päällä korjaamossa. Teknisen ryhmän tuki on valtakunnallisesti käytettävissä lyhyellä reagointiajalla. Kokonaisuuteen kuuluvat lisäksi kemistin palvelut viranomaisvaatimusten ja työturvallisuuden varmistamiseksi.

Myynnin ja tuotehoidon tuki

Myyntihenkilöstön ja asiakaspalveluryhmän kanssa sovitaan asiakaskäyntien määrä, ajankohta sekä tilauskäytännöt sujuvaan päivittäistoimintaan. Asiakaskäynneillä myyntihenkilöstö esittelee uusia tuotteita ja ratkoo mahdollisia vastaan tulleita ongelmia. Lisäksi tuotehoito toimii tuotetukena päivittäisasioissa.

Varastonhallinta

Keskittämällä hankinnat HL Groupiin yritys säästää kustannuksissa ja aikaa jää enemmän korjaamotoimintaan. Varaston hallintaan ja ylläpitoon sovitaan parhaiten toimivat käytännöt yhdessä asiakkaan kanssa. Esimerkkinä käytännöistä mainittakoon vaikkapa korjaamon tiloissa oleva maalauksen oheistuotteita sisältävä tuotekaappi, jonka vakiovalikoimaa myyntihenkilöstö täydentää asiakaskäynneillä.

Sähköiset järjestelmät toiminnan tueksi

Palvelukokonaisuus sisältää nykyaikaiset järjestelmät toiminnan tueksi. Niitä ovat sähköinen tuoteluettelo, verkkokauppa sekä pilvipalvelujärjestelmä maalaamoille. Sähköisen tuoteluettelon ja verkkokaupan kautta tuotteita on mahdollista tilata ympäri vuorokauden. Niiden avulla pystytään myös varmistamaan tuotteiden saatavuus sekä etsimään tuotetietoa. Maalaamoiden pilvipalvelu on järjestelmä, jonka kautta on saatavilla maalauskaavojen viimeisimmät versiot maailmanlaajuisesta kaavapankista. Omat kaavat tallentuvat järjestelmään ja ovat siellä turvassa mahdollisen laitevaurion sattuessa. Järjestelmä mahdollistaa myös varaston ylläpidon sekä sähköisen tilaamisen.

Logistiikka

Asiakkaan kanssa sovitaan toimivin ja kustannustehokkain logistiikkaratkaisu, jolla päivittäistoiminta on mahdollisimman sujuvaa.

Lisätietoja

Markku Nikkinen

Johtaja, Autodivisioona

Puhelin: 0207 445 207

Sähköposti: markku.nikkinen@hlgroup.fi